dissabte, 16 de juny del 2007

Déjà vu

"Molta merda!"

Aquesta expressió m’ha vingut de sobte a la memoria en un instant de,
déjà vu...?,
d’espirits invisibles i curiosos...?,
d’ànimes nagas...?,

no ho sé...
m'ha vingut com un flash!!!,
i no ho sé ben bé perquè

I sé que, " molta merda!", es el desitg que es fa arrivar als actors d’un obra de teatre perque tinguin exit.

aquest flash!!! em diu que...:

Els origens d’aquesta expressió prové de l'època en què la gent es desplaçava amb carruatges.
L'acumulació de cagarades de cavall a la porta del teatre era equivalent al nombrós públic que s'hi havia desplaçat, i que hi hagués molta merda a la porta del teatre volia dir que hi havia anat molta gent.



i perque escric aixó?
una sensació de déjà vu ??? o..., és que vaig passada de voltes !!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Cercant pel món del "molta merda" expressió que m'era totalment desagradable fins conèixer-ne l'origen... he vist una cançó del Pets que m'ha fet somriure "Constantí, molta merda i poc vi", res a veure amb l'etimologia de la dita però.

Ma.José ha dit...

no entenc per quina raó tendim a menysprear aquest mot, que és d'una riquesa conceptual considerable,

"vés a la merda", exclamació que una vegada retret et fa quedar com nou

"trepitjar merda"

"no entens una merda"

també hi ha una dita que diu:
menja bé i caga fort
i no tingues por de la mort.

segur que hi han moltes mès...